דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התנתקותו של שרון 

מאת    [ 23/09/2007 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2792 פעמים ]




לאחר מותו של נשיא ארה"ב לשעבר, הארי טרומן, בדצמבר 1972, עסקה העיתונות משך מספר שבועות באמצעי ההחיאה המלאכותית בהם השתמשו רופאיו בחודש האחרון לחייו. באם ראוי לנסות להחזיק חולה סופני בחיים הפך לנושא שהסעיר לא רק את העיתונים, הרדיו והטלוויזיה, כי אם גם את אבות הכנסיה הנוצרית, מרצי אוניברסיטאות ואישים יהודים. הסתבר שלשאלה באם לאפשר לחולה סופני לחיות עוד מספר שבועות או חדשים כצמח המחובר לאמצעי הנשמה יש, בנוסף לפן המוסרי, גם פן כספי: החיאה מלאכותית של חולה בתרדמת יכולה לרושש את בני משפחתו תוך זמן קצר.

אותי מעניין יותר הפן המוסרי. גם אם אין צורך לדאוג לכיסוי הוצאות האישפוז, קיימת עדיין השאלה באם ניתן לצפות שהחולה יבריא. במקרים בהם ברור שהתרדמת היא סופנית ושהסיכוי להחלמה שואף לאפס, האם רשאים רופאיו של החולה לנתק אותו ממערכת ההנשמה/תזונה ולאפשר לו למות, או האם מחייבת אותם השבועה ההיפוקרטית להמשיך להחזיקו בחיים? כמעט כל הצוואות שנערכות בשנים האחרונות בידי עורכי דין מכילות סעיף העוסק בנושא זה ומביע את משאלתו האחרונה של המצווה. יש כאלה הרוצים שייעשה הכל כדי להחזיקם בחיים, ואינם מגבילים זאת בזמן, בעוד שאחרים כותבים בצוואתם שאם התרדמת אורכת מעל לתקופה מסויימת - 30, 60 או 90 יום - הם מבקשים שינתקו אותם מאמצעי ההחיאה.

בעוד שלושה חדשים יגיע יום השנה השני מאז שקע ראש הממשלה אריאל שרון בתרדמת. ניתן לשער שבשנתיים אלו לא היה שרון מודע למתרחש סביבו. ניתן גם לשער במלוא הוודאות שמתרדמת זו שרון לא יחלים. בינתיים הוא מוחזק באמצעים מלאכותיים במין חיים שאינם חיים, עונש איום ונורא שאפילו השטן לא היה מסוגל להמציא, ונשאלת השאלה: מדוע? מדוע לא מאפשרים לישיש שהקריב את חייו למען מדינתו למות בשלווה וללכת לעולם שכולו טוב?

כשעדיין תיפקד, לא הסכמתי עם דרכו הפוליטית של שרון ובוודאי שלא עם השחיתות הציבורית והפרטית שהטילה צילה עליו ועל בני משפחתו. ואולם, כשקיוויתי לחזות בצאתו מהבמה הציבורי, לא זה היה הסיום שקיוויתי לו. יתכן שאת התשובה לשאלה "מדוע?" ניתן למצוא בסרטי הפשע האמריקאים, בהם מתמקד הבלש על החשוד שמקבל הנאה כספית מהפשע. האם מקבל מישהו הטבות כספיות מהחזקתו המאולצת של אריאל שרון בחיים?

שלמה אידן, במאמר שכתב במאי שעבר ב-NFC , מזכיר שבתחילת השנה אישרה הכנסת שורה של הטבות לשרון, המסתכמות בכשני מיליון ש"ח בשנה והכוללות אחזקת לשכה, מזכירות, מכונית ונהג. כל זמן ששרון עדיין "חי", ההטבות נמשכות, וקרוב לוודאי שמישהו מעוניין שהן תימשכנה. עדיין זכורה לי המימרה ש"ישראל הם רחמנים בני רחמנים", ואני מקווה שמישהו בסגל הרפואי או במשפחתו של שרון יחליט שהגיע הזמן לסיים את הפארסה ולאפשר לשרוןללכת לעולמו.
יועץ משפטי בתחומי נדל"ן ומשכנתאות.
www.loanexpertwitness.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב